Hos Custom Golf på Myrens Sportssenter har de hatt en hektisk helg som vertskap for 2013-sesongens aller første demodag.
Rundt 500 golfspillere var innom lørdag og søndag, og særlig var interessen stor for årets drivernyheter.
— Det var litt kø for å få testet, særlig om formiddagen og rett før vi stengte klokken tre, forteller køllemanker Geir Vasenden til Golferen.no.
Callaway veldig populær
Det var særlig rundt de nye X Hot-driverne fra Callaway, Taylor Mades R1-drivere og Nike VR_S Covert at køene ble lange.
Etter det Golferen.no kunne konstatere, var Callaway-driveren særlig ettertraktet.
— Men ikke glem Cobras fargesprakende modeller, eller Anser-driver og jernstt fra Ping. Mitt inntrykk er at svært mange likte dette også, kommenterer Vasenden.
Prøve før nettkjøp
Omsetningen var bra de to demodagene, både når det gjaldt nyhetene og de gode tilbudene på fjorårets modeller.
— Men vi kunne selvfølgelig alltid ønske at omsetningen hadde vært enda bedre, mener Geir Vasenden.
— Vi ser en tydelig trend på at svært mange kommer for å prøve, men vegrer seg for å kjøpe der og da. Det lukter internettkjøp lang vei.
Likevel, Geir Vasenden har ingen problemer med å forstå at golfere ønsker å spare penger.
Men synes det er litt synd at ikke flere får opp øynene for hvor viktig det er å få køllene tilpasset.
— Det blir en avveining: Lavere pris fra internett kontra større golfglede med køller som er tilpasset deg.
Les også: Årets drivernyheter