Det er få ting som irriterer golfere så mye som å måtte betale ekstra for å ta med seg golfkøllene på ferie.
De fleste flyselskaper er imidlertid nådeløse, og krever fra et par hundre kroner hver vei for det dyrebare golfutstyret.
Cyprus Airways har imidlertid valgt å gå motsatt vei, og fjerner den tidligere avgiften på 35 euro (275 kroner) hver vei.
Det er Middelhav-landets store satsing på å bli en golfdestinasjon som ligger bak beslutningen.
Maksimum 15 kilo
Ordningen ble innført fra 5. mai, og golfbagen kan maksimalt veie 15 kilo for å være gratis. Det er normalvekt for en bag med 14 køller, et par sko og et dusin baller.
Tilbudet om gratis transport av golfbag gjelder på ruter til og fra Paphos International – på sørvestspissen der golfresrotene er samlet – og til og fra Larnaca International 100 kilometer lenger øst.
Disse flyplassene betjenes i Europa fra London Heathrow og Manchester (UK), Frankfurt og München (Tyskland), Milano og Roma (Italia) og Paris (Frakrike).
Golfresortene på Kypros er naturlig nok takknemlige for denne hjelpende hånd fra det nasjonale flyselskapet.
Det er ingen hemmelighet at landet ikke har markert seg så sterkt som golfdestinasjon som myndighetene hadde ønsket.
Spania har vært flinke til å holde stillingen, og konkurransen fra nabomarkeder som Tyrkia og Egypt har vært knallhard.
Med tumultene i Egypt de siste månedene har imidlertid kypriotene et berettighet håp om å ta større andeler av markedet.
Ross Robertson, som er golfdirektør på den nye Elea Estate, er svært fornøyd.
– Dette er strålende nyheter for gjester som vil bruke Elea Golf Club som utgangspunkt for en golfferie, sier han i en pressemelding.
Elea har høstet mye anerkjennelse siden åpningen for et års tid siden. Blant annet ragngerte Golf.com på niendeplass i sin kåring av Top 10 New International Golf Courses of 2010.
I tilknytning til den 6310 meter lange Elea-banen finnes også Elea Golf Academy med drivingrange komplett med målgreener og bunkere, nærsåillsområde og puttinggreen med tusikt til hele golfbanen.