Det svenske golfforbundet går motsatt vei av det norske, og selger medlemsbladet. Egmont Publishing kjøper Svensk Golf, og overtagelsen skjer allerede 4. mai.
egmont-kj-per-svensk-golf

EGMONT OVERTAR: Etter å ha vært utgitt i nesten 70 år går Egmont inn som ny eier av Svensk Golf og resten av det svenske golfforbundets mediebedrift.

Magasinet, som kommer ut ti ganger i året, kommer fortsatt til å være et medlemsblad for svenske golfere, presiserer Svensk Golf.

Som Golferen.no meldte i januar, gikk styret i det svenske golfforbundet inn for å selge medievirksomheten, som omfatter bladet Svensk Golf, det nye nettstedet Svenskgolf.se og Golfguiden.

Les også: Det svenske golfforbundet vil selge medlemsbladet

Etter at en rekke mediebedrifter hadde vist sin interesse, tok det svenske golfstyret den endelige beslutningen torsdag for en uke siden. Staben ble informert mandag i denne uken.

Femårsavtale

Forbundet og Egmont har skrevet en samarbeidsavtale for de neste fem årene, der forlaget forplikter seg til å utgi det trykte bladet etter samme prinsipp som nå, med ett eksemplar til hver golffamilie.

Egmont overtar også eierskapet til mediene, men det er foreløpig uklart om redaksjonen flytter til Egmont eller fortsatt skal drives fra lokalene hos golfforbundet på Stockholms Golfklubb.

Selv om Egmont overtar allerede 4. mai er det etter det Golferen.no kjenner til ennå ikke klart om hele den redaksjonelle staben vil bli med over i nytt eierselskap.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.