Her hjemme leer ikke så mange på øynene når våre beste spillere observeres i trening på en drivingrange åpen for alle og enhver.
I USA hører det imidlertid med til sjeldenhetene at de store stjernene tar med seg sine køller og sin sving ut blant vanlige hobbygolfere.
Det vakte derfor berettiget oppsikt da Rory McIlroy for et par uker siden troppet opp på Miami Municipal Golf Course, to ganger majorvinner og fortsatt nummer én i verden, med en bærebag med ManU-logo på.
— Var nå det noe å bry seg som da, spurte en lattermild McIlroy pressen da historien ble kjent.
Slett ikke uvanlig
En annen historie som viser hvor jordnær og lite pompøs 23-åringen er skjedde da morgenfrost utsatte starten av ProAm-et med to timer under årets Houston Open.
Framfor å trekke seg tilbake til klubbhuset og forsyne seg av buffeten, satt han seg i caddieteltet og nøt ristet brød med peanøttsmør.
Det er kanskje ikke så rart at McIlroy, som blir 24 om en måned, føler at han trenger å være nær røttene av og til.
Bare tenk hva han hittil har fått av oppmerksomhet i sitt unge liv. Det tok av da han vant US Open med rekordlav score for to år siden.
Oppmerksomheten eskalerte da han ble kjæreste med danske Caroline Wozniacki, på den tiden rangert som nummer én på kvinnenes tennisranking.
Mens siste halvår i fjor bød på seier i PGA-mesterskapet med åtte slag, også det rekord, samt tre seire til med påfølgende plassering på toppen av verdensrankingen.
I Nike-stallen
Oppmerksomheten ble slett ikke mindre da Nike-avtalen ble kjent tidligere i år.
Etterfulgt av ikke rent få skadefro bemerkninger da resultatene uteble med de nye køllene og ballene.
Kanskje omslaget kom med andreplassen i Texas Valero Open. Og kanskje den kom nettopp som resultat av treningsøkter som den på Miami Municipal Golf Course og næringen fra peanøttsmørbrød i caddieteltet.
For han er tross alt bare en av gutta …
Se også: Rory McIlroy offisiell hjemmeside