Golferen.no kunne fredag fortelle at Norges Golfforbund hadde inngått en stor sponsorkontrakt, og at alt tydet på at det var med Reitangruppen. Onsdag kom bekreftelsen.

Det er Reitan Convenience, ved Narvesen, som har inngått kontrakten med Norges Golfforbund. De to har hatt et samarbeid siden 2011, men nå blir kjeden hovedsamarbeidspartner for forbundet de neste fire årene, skriver NGF i en pressemelding. 

— Vi har samarbeidet godt i mange år og er glad for at Narvesen nå blir hovedsamarbeidspartner til NGF. Golf er en av Norges største idretter, og landets tusentalls golfspillere er en viktig kundegruppe for Narvesen. Vi ser frem til å være med å gjøre golf mer populært i Norge, sier markedssjef i Narvesen, Stian Breivik, i pressemeldingen.

Breivik har ikke besvart henvendelse fra Golferen.no om omfanget av samarbeidet.

Policy å ikke snakke om detaljene 

Kommunikasjonsansvarlig Tom Rosenvinge i NGF besvarer Golferens henvendelse. Men han ønsker ikke å gå inn på detaljer rundt avtalens innhold.

— Jeg kan ikke si hvor omfattende samarbeidet blir. Annet enn at det blir et veldig tett samarbeid. Det er imidlertid en helt klar policy både fra oss og fra Narvesen om å aldri gå ut med konkrete opplysninger om avtalens størrelse, eller detaljert om innholdet for øvrig, presiserer Rosenvinge.

Han bekrefter imidlertid at dersom intensjonene i avtalen oppfylles, så blir det «mange gode nyheter fra Golf-Norge framover».

I pressemeldingen uttrykker golfpresident Finn H. Andreassen glede over samarbeidet. 

— Narvesen har vist seg som en solid og langsiktig samarbeidspartner, og vi synes det er spennende at de nå vil utvide og oppgradere satsingen med oss. Samarbeidet med Narvesen vil gi oss et solid fundament til å bygge Norge som en større golfnasjon, sier Andreassen.

 Som en egen del av samarbeidsavtalen blir ungdomsorganisasjonen MOT introdusert i NGF.

— Narvesen er hovedsamarbeidspartner til MOT, og det utvidete samarbeidet med NGF innebærer en satsning på holdningsskapende arbeid blant unge golfspillere. Målet er å bidra til robuste ungdommer og trygge ungdomsmiljø i en av Norges største idretter, sier Breivik avslutningsvis i pressemeldingen.


Fredag: Ny storsponsor for NGF skal utvikle talentene

Norges Golfforbund har inngått det som omtales som en «kjempekontrakt» med en ny sponsor. Men det legges fullstendig lokk over saken fra NGF.

— Ja, det stemmer. Men jeg kan ikke si noe om det, vi har ikke blitt enig om hvordan det skal publiseres, sier en overrasket Finn H. Andreassen til Golferen.no da vi ringer ham fredag ettermiddag.

— Men det er utrolig godt fanget opp av dere, fortsetter golfpresidenten.

Talentutvikling over tre år

Andreassen regner med at kontrakten vil bli offentliggjort i løpet av en ukes tid.

— Jeg kan si så mye at det er en betydelig kontrakt som varer over tre år, fortsetter han. Og svarer benektende på spørsmålet om det er en kontrakt som vil gi kontanter i Golfforbundets noe slunkne kasse.

— Det er en kontrakt som skal utvikle talentene våre, fortsetter han, og poengterer nok en gang at mer enn det kan han ikke si.

— Vi har som sagt ikke blitt enig med kontraktspartneren hvordan dette skal kommuniseres, svarer han på Golferens gjentatte spørsmål om hvem den nye sponsoren er, og gjentar at mer informasjon kommer i løpet en ukes tid.

Ubekreftede kilder hevder overfor Golferen.no at det er Reitangruppen som er golfforbundets nye storsponsor.