Det er Dagens Næringsliv som bringer nyheten i dag, under tittelen “Melk, brød og Syden-tur”.
Reitangruppen kontrollerer i dag Narvesen, 7-Eleven, svenske Pressbyrån og bensinstasjonkjeden Hydro-Texaco, i tillegg til Rema 1000-butikkene.
På flere av gruppens utsalgssteder kan man allerede i dag kjøpe billetter til togreiser og flybilletter fra SAS Braathens’ lavpriskonkurrent Norwegian. Det økende salget av reiser i butikkene, ledet Reitan-gruppen til å kjøpe seg inn i reiseteknologiselskapet Travel AS høsten 2005.
Og nå er konsernet tydeligvis kolar til å øke salget av reiser betraktelig.
Det nye reisebyrået, som i følge ubekreftede rykter skal få navnet Go, vil tilby reiser i 2500 butikker, og blir det største reisebyrået i Norden, målt i antall utsalgssteder, skriver DN.
De aktuelle butikkene vil bli utstyrt med flatskjermer som skal vise en meny over reisetilbud. Dermed blir det skummelt mye lettere å spontankjøpe en golftur til for eksempel Algarvekysten eller Dublin.