Drøyt 1000 mennesker løste billett til utstyrsmessen på Fornebu Indoor Golf Center i helgen. Det har arrangørene lov til å være ganske fornøyd med.
rimelig-vellykket-golfmesse

POPULÆRT: Det var stor aktivitet hele helgen, som her hos Cobra Golf.

rimelig-vellykket-golfmesse

FORNØYD DANSKE: Poul Mortensen hadde tatt turen til Oslo for å promotere Golfhäftet, og var meget godt fornøyd med responsen fra publikum.

rimelig-vellykket-golfmesse

FOR GLAD I KØLLENE: “Jeg er nok for glad i Titleist-køllene mine til å ville bytte,” konstaterer Oslo golfklubbs formann Einar Skogstad.

På forhånd ble det spekulært i om en billettpris på 40 kroner lørdag og søndag (fredag var det gratis) ville ha noe å si for besøket på den etterhvert tradisjonsrike vårmessen for golfutstyr på Fornebu-senteret.

Publikum fikk riktignok en goodie bag for sine 40 kroner. Men tross det virket det ikke som om det var like stor oppslutning om messen som tidligere år, hvor det har vært gratis adgang.

– Som utstiller synes jeg det er litt dumt at arrangørene krever inngangspenger. Vi har tross alt betalt for å stille ut her, og vi vil jo gjerne at det skal komme så mange som mulig, sa en av gjengangerne blant utstillerne til Golferen.no.

Veldig godt fornøyd
En som ikke hadde vært på messen før var Poul Mortensen, som er agent for Golfhäftet, et rabattkort som gir halv pris på greenfee på 330 golfbaner i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

32 av banene er norske, og flere er på vei inn. Mortensen var meget godt fornøyd med mottakelsen på Fornebu.

– Folk er helt opplagt interessert, og det er litt morsomt at så mange forteller at de har lest om oss på internett, sier Mortensen, som med base i Kolind på Jylland representerer Golfhäftet i Norge og Danmark.

Mortensen forteller at kortet såvidt ble lansert i Norge i fjor, og at det har vært på markedet fem sesonger i Sverige og fire i Danmark.

– Vi produserte 120.000 golfrunder i fjor, sier dansken ikke uten en viss stolthet.

I Sverige og Danmark har Golfhäftet 24.000 brukere, og Mortenen regner med å passere 2000 brukere i Norge i løpet av sesongen.

9800 baller på rangen
Blant de besøkende på messen fant vi Oslo golfklubbs formann, Einar Skogstad, som er en hyppig gjest på Fornebu.

– Siden sesongsslutt i høst har jeg slått 9800 baller på rangen her, forteller han, og legger ikke skjul på at han har store forventninger til sesongen og den nye svingen, som Oslo GK-pro Caroline Diethelm har gitt ham i oppgave å trene på.

Skogstad passer på å skyte inn at nærspill trener han i Oslo GKs nye nærspillsenter i boligbygget bak utslagene på drivingrangen. Der er det samme kvalitet kunstgress som Oslo GK anla på treningsfeltet bak klubbhuset i fjor.

Om Oslo-formannen har funnet nye køller på messen?

– Nei, jeg er nok litt for glad i Titleist-køllene mine, flirer han.

Titleist var nemlig ikke å finne blant utstillerne, som på køllesiden bestod av Callaway, Cleveland, Nike og Cobra.

Og det gikk virkelig unna med rangeballer hos de fire store merkene. Hvilket som var meste populært er umulig å ha noen formening om.

For oss så det ut som om det var like stor interesse for alle merkene, og at mange blant publikum benyttet muligheten til å prøve de enkelte køllene opp mot hverandre.

– Ja, det har vært morsomt, sier Cleveland-importør Jon Anders Wahlund i TWT Sport, som var særlig stolt over de 38 gram lette skaftene i de nye Launcher fairwaywoodene.

Blant alt det nye falt vi ellers særlig for Jaws-wedgene til Callaway, VR Pro Combo-jernene til Nike og S3-jernene til Cobra.

Og, helt på fallrepet, en liten bønn til arrangørene: Messen er et strålende tiltak. Men gjør det dere kan for at alle de store er med. I år savnet vi Mizuno, Ping, Titleist og TaylorMade. Og kanskje Adams, som ser ut til å endelig være på vei i Norge.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.