Stacy Lewis, en av de mest erfarne aktive spillerne i damegolfen, tar rollen som kaptein for U.S. Solheim Cup-laget for andre gang i år. Med 13 seire og to ‘major’ mesterskap under beltet, bidrar den 39 år gamle tidligere verdenseneren betydelig til veksten av damegolf gjennom sitt ambassadørskap for KPMG. Lewis har vært en sentral figur i utviklingen av LPGA-mesterskapet, nå kjent som KPMG Women’s PGA Championship, som markerer sin tiende utgave på Sahalee Country Club i Sammamish, Washington, denne uken.
KPMGs engasjement har løftet mesterskapet på flere måter, inkludert valg av topprangerte spillesteder, økte premiebeløp og introduksjon av ny teknologisk innovasjon. I 2021 ble KPMG Performance Insights teknologiplattform lansert, slik at spillere kunne få tilgang til fullstendige data, avanserte analyser og statistikk. Dette året økte KPMG mesterskapsprisen til 10.4 millioner amerikanske dollar (en økning på 400,000 dollar), samtidig introduserte de “Champcast”, som inneholder 3D bilder, radar data, baneforløp, greenvisninger og individuelle videoklipp.
Lewis uttrykker tilfredshet med å observere evolusjonen av damegolf, hvor turneringer som KPMG Women’s PGA Championship blir mer normen enn unntaket. LPGA tiltrekker seg investeringer fra en rekke store sponsorer, inkludert Ally, Chevron, AIG, KPMG og Ford, hvilket demonstrerer firmaenes syn på verdien av å samarbeide med LPGA. Lewis mener denne støtten ligger i kvaliteten på spillet, som hun påpeker er “så bra nå. Jeg mener, så bra. Det blir vanskeligere enn noen gang å vinne.”
Kilde fra originalartikkelen: Golf.com
Les hele saken på: Read More