Etter 27 år med et vellykket partnerskap, har Tiger Woods og Nike i dag kunngjort at de har avsluttet samarbeidet sitt, som skal være verdt $500 millioner. Dette faktum har fått ryktene til å svirre om at Nike planlegger å avvikle sin golfavdeling helt og fullt skriver Dailymail. Som en av Nikes ikoniske merkeambassadører, har Woods vært synonymt med selskapet siden han startet samarbeidet med dem når han var bare 20 år gammel.
Tiger skrev på sine sosiale medier: “For over 27 år siden, var jeg heldig nok til å starte et samarbeid med et av de mest ikoniske merkene i verden. Dagene siden har vært fylt med så mange fantastiske øyeblikk og minner, at hvis jeg begynte å nevne dem, kunne jeg fortsette i all evighet.” Og bekreftet at det uten tvil ville være et nytt kapittel i framtiden.
I de siste ukene har det vært rykter om en mulig splitt mellom Woods og Nike etter Woods’ mirakuløse comeback i fjor. Woods skapte overskrifter da han dukket opp på Masters i april 2022, i et par FootJoy golfsko, i stedet for hans vanlige Nike. Han forklarte sitt valg til mediene, og sa: “Jeg har veldig begrenset mobilitet nå. Bare med stengene og platene og skruene som er i beinet mitt, trengte jeg noe annerledes, noe som gjorde at jeg kunne være mer stabil.” TMZ
Den 48-årige golferen har vært en merkeambassadør for Nike siden 1996 da han var 20 år gammel. Nike Golf-klær ble ledende merker takket være Woods, og utstyrsavdelingen, som aldri tok av, sluttet å produsere køller og baller i 2016. Woods har brukt TaylorMade køller og Bridgestone golfballer de senere årene. I nesten to år har han brukt golfsko laget av FootJoy. Golfweek