Petter Rygg er strålende fornøyd med årets høstdemo på Fornebu Indoor Golf i Bærum:
— Bare når det gjelder golfballer har vi solgt rundt 12.000 stykker. Vi har solgt mengder av sko. Kølleleverandørene har vært fullbooket med demo-avtaler gjennom hele lørdag og hele søndag, og folk har vært i god stemning. Det har vært en knallsukess!
Rygg forteller om en omsetningsøkning på 20 prosent i forhold til fjorårets messe, og mener at flere golfere nå er klar over at en god del leverandører har neste års nyheter tilgjengelig allerede på høsten:
— Vi har for eksempel de nye driverne fra Titleist. Vi har nyhetene fra Wilson her. Og vi har alt det nye fra Ping, som alltid lanserer nyhetene i august. Men det er klart, noen nyheter vil alltid ikke kunne være med på høstmessen, men vente til vårdemoen fordi noen leverandører ikke slipper sine nyheter før i januar.
Ping også med andre nyheter enn køller på Fornebu
Nevnte Ping hadde ikke bare nye køller å vise fram på hårets høstdemo. Også selskapets nye Norges-sjef var på plass etter at velkjente Mark Nichols ble pensjonist for et par uker siden.
28 år gamle Marie Simonsen er både helt ny i jobben og har nære bånd til Solheim-familien. Hun har jobbet i selskapets hovedkontor i Phoenix, Arizona, og i det europeiske hovedkvarteret i London i til sammen fire år.
Marie forteller til Golferen at hun av medisinske årsaker måtte gi opp sin egen golfkarriere etter to år som collegespiller for Arizona State University. Da hun var ferdig utdannet innen psykologi og internasjonal business etter fire år i Phoenix ville hun gjerne ha golf som levebrød.
Hun søkte derfor, og fikk, jobb ved hovedkontoret til Ping, forteller Marie:
— Min mor er tremenning til dagens generasjon. Og vi har alltid hatt ganske nære relasjoner. Hver sommer er det alltid noen Solheim fra USA som besøker familiens hjemsted utenfor Bergen. Og da jeg jobbet i Phoenix ble jeg alltid invitert til å feire jul med Solheim-familien.
Demo-dagene på Fornebu beskriver hun som «fantastisk». Og det er kanskje ikke så underlig at det må være morsomt å jobbe med et golfmerke så mange nordmenn føler nærhet til …