Først kom TaylorMade med R9-driveren med muligheten til å endre løftevinkel (loft), liggevinkel (lie)og vinkelen på slagflaten, såkalt Flight Control Technology (FCT), samt flyttbare vekter.
Neste generasjon het R9 460, der det siste tallet indikerer størrelsen på hodet (den første modellen hadde et hode på 420 ccm).
R9 460 har Flight Control Technology, men ikke flyttbare vekter.
Med R9 SuperTri-driveren, som kommer på markedet 1. mars, klarer TaylorMade å kombinere FCT og flyttbare vekter i et 460 ccm hode.
Dette har de fått til ved å fjerne nok vekt til at begge teknologiene kan innpasses.
Det er først og fremst to grunner til vektbesparelsen:
Fordelene med å få både FCT og flyttbare vekter i et hode på 460 ccm er at et stort hode er mer tilgivelig samt at tyngdepunktet kan flyttes lenger bak i hodet.
Dette gir først og fremst høyere ballbane, som altså hjelper flere spillere å få riktig høyde på drivene.
Hodet til R9 SuperTri er slankere, som gir mindre luftmotstand, samt at slagflaten er hele 62 mm høy.
R9 SuperTri vil komme med tre flyttbare vekter; to 1-grams og én 16-grams. Den kommer i fire løftevinkler fra 8,5 til 11,5 grader med fem forskjellige skaftstivheter: L, M, R, S og X.
SuperTri kommer også i en TP-versjon (TP=tourplayer) med samme hode, men med muligheten til å velge blant ti forskjellige skaftalternativ.
Blant annet Aldila Voodoo, Mitsubishi Fubuki og Matrix Ozik.
Pris: kr 3495/4295 SuperTri/SuperTri TP
Distributør: TaylorMade-adidas (tlf. 800 14321)