Golfpublikum verden over oppfordres til å gi direkte tilbakemelding på golfens sendinger til PGA Tour, rapporterer The Golf. PGA Tour lanserte tidligere i sommer sitt “Fan Forward” program, der fans inviteres til å gi tilbakemelding på PGA Tour produktet. Programmet, som innledningsvis ble ansett som en halvhjertet fansentrert innsats, har nå tatt på seg en ny form. I samarbeid med partnere forplikter PGA Tour seg til å lytte til endringer foreslått av fansen gjennom et nytt TV-fokusert pilotprogram som lanseres denne høsten.

Pilotprogrammet vil få en rekke nye TV-nyvinninger under lupen de kommende månedene, inkludert utvidelse av intervjuer på banen, justeringer i fredagsettermiddagens sendinger, samt fokus på live-elementer i golf-TV som engasjerer publikum. Hovedmålet er å samle tilbakemeldinger i sanntid for å evaluere PGA Tour sine sendinger og innovasjonsforsøk mens de testes ut.

Det det forblir usikkert hvordan denne dataen vil hjelpe PGA Tour å betjene sitt publikum. Fansens største ønske om færre reklamer er fortsatt uoppnåelig, siden PGA Tour har fastlåste medierettighets­avtaler som krever et visst antall reklamepauser per turneringsrunde. Andre, bredere endringer er derimot åpne for debatt, som for eksempel pakking av reklame og plassering av golf på TV.

Fans som ønsker å delta i denne undersøkelsen kan følge linken her.

​Les hele saken på: Read More