Det var i en artikkel på fredag at Golferen.no satte fokus på hvordan tilpasning av greenfeeprisen kan øke inntektene for en golfklubb.
Vi refererte til en britisk undersøkelse av over 16.000 golfere, som hadde slått til på 2-for-1-tilbud på de 950 banene i det britiske GreenFree-systemet.
Undersøkelsen viste at golferne i tillegg til et gjennomsnittlig greenfee på 260 kroner også la igjen 325 kroner hver i golfshop og restaurant.
Mer enn 60 prosent rabatt
Stadig flere klubber her hjemme sysler også med kreativ bruk av greenfee-prisene.
Blant dem som har kommet lengst finner vi tiårsjubilant Miklagard, der den laveste greenfee-prisen ligger hele 62 prosent under vanlig pris. I kroner skiller det 550 kroner mellom høyeste og laveste pris.
— Vi ser på greenfee som et verktøy for å skaffe aktivitet, og har før 2011-sesongen differensiert prisene på en helt ny måte, forteller daglig leder Tore Waagø.
Waagø er sammen med nyansett markedssjef Matthew ”Mats” Corney hjernen bak tiltaket, som kan gi deg en greenfee-pris helt ned i 350 kroner, mot normalt 900 kroner.
— Prinsippet er at om du er villig til å spille på litt mer ugunstige tider på dagen, så skal du heller ikke betale like mye som om du kommer midt i medlemstiden, forklarer Waagø.
Miklagard, som også har innført en egen kategori med startmedlemskap, lover mange tilbud gjennom året.
— Golf-Norge vil få se flere tilbud fra oss i 2011. Det kan være tilbud til gjest av medlem, til ulike grupper golfere, til turneringsspillere med mer, lover Waagø, og avslutter:
— Alt i alt er vi sikre på at disse tiltakene vil få mange til å besøke Miklagard i 2011. Nettopp det vi er ute etter i et jubileumsår.