(Pressmelding NGF) Ecco og det japanske merket Srixon er Norges Golfforbunds nye utstyrssponsorer fra og med 2017. Representanter fra Chrisco Golf, distributøren av Srixon og Ecco i Norge, og Norges Golfforbund møttes denne uken på Ullevål Stadion for å skrive under en fireårsavtale.
NGF har vært i dialog med flere utstyrsleverandører de siste månedene i forbindelse med at den nåværende utstyrsavtalen med Titleist/Acushnet utløper ved årsskiftet. Valget falt til slutt på Srixon. NGF mener det er de som best kan hjelpe forbundet i juniorsatsingen videre.
Srixon og Ecco satser på juniorgolfen
— Srixon har tydelig signalisert at de ønsker å være med og utvikle juniorgolfen i Norge. De har vist sterk motivasjon og engasjement for vår ungdoms- og juniorsatsing, og vi er veldig glad for at vi har fått denne avtalen på plass. I kombinasjon med samarbeidsavtalen med Narvesen har dette gitt oss enorme muligheter til å utvikle juniorgolfen i Norge, sier Tor-Anders Hanssen, generalsekretær i NGF.
Han sier Srixon kommer til å være et godt synlig navn i Golf-Norge i årene fremover.
– Denne avtalen handler ikke bare om utstyr, men om hvordan vi ytterligere skal løfte Golf-Norge sammen, fortsetter Hanssen.
Avtalen innebærer at turneringsserien for Norges beste juniorspillere endrer navn til Srixon Tour.
— Vi i Chrisco har alltid vært opptatt av å støtte yngre spillere. Allerede på 1980-tallet hadde vi merket RAM, som både Øyvind Rojahn, Per Haugsrud og Thomas Nilsen spilte på. Når vi nå fikk sjansen til å jobbe med golfforbundet, var vi veldig interessert i det, sier Ole Christian Selbekk i Chrisco Golf.
Srixon er store på verdensbasis, og har i dag 77 spillere på de forskjellige internasjonale tourene. Samarbeidet med NGF gir mulighet til å spre Srixon-navnet, og gjøre det enda mer kjent i Norge.
Se også: Chrisco hjemmeside