Magasinet, som kommer ut ti ganger i året, kommer fortsatt til å være et medlemsblad for svenske golfere, presiserer Svensk Golf.
Som Golferen.no meldte i januar, gikk styret i det svenske golfforbundet inn for å selge medievirksomheten, som omfatter bladet Svensk Golf, det nye nettstedet Svenskgolf.se og Golfguiden.
Les også: Det svenske golfforbundet vil selge medlemsbladet
Etter at en rekke mediebedrifter hadde vist sin interesse, tok det svenske golfstyret den endelige beslutningen torsdag for en uke siden. Staben ble informert mandag i denne uken.
Femårsavtale
Forbundet og Egmont har skrevet en samarbeidsavtale for de neste fem årene, der forlaget forplikter seg til å utgi det trykte bladet etter samme prinsipp som nå, med ett eksemplar til hver golffamilie.
Egmont overtar også eierskapet til mediene, men det er foreløpig uklart om redaksjonen flytter til Egmont eller fortsatt skal drives fra lokalene hos golfforbundet på Stockholms Golfklubb.
Selv om Egmont overtar allerede 4. mai er det etter det Golferen.no kjenner til ennå ikke klart om hele den redaksjonelle staben vil bli med over i nytt eierselskap.